HikeHire
  • Hem
  • Bokningsförfrågan
  • Uthyrning
    • Tält
    • Sovsäck & liggunderlag
    • Ryggsäck
    • Gaskök
    • Paketerbjudanden >
      • 1-mannapaketet
      • 2-mannapaketet
      • 4-mannapaketet
    • Haven Tent
    • Tillbehör
  • Butik
  • Vandringstips
  • Vanliga frågor
  • Om oss
  • Kontakt
  • Villkor
  • Hitta Oss
  • Hem
  • Bokningsförfrågan
  • Uthyrning
    • Tält
    • Sovsäck & liggunderlag
    • Ryggsäck
    • Gaskök
    • Paketerbjudanden >
      • 1-mannapaketet
      • 2-mannapaketet
      • 4-mannapaketet
    • Haven Tent
    • Tillbehör
  • Butik
  • Vandringstips
  • Vanliga frågor
  • Om oss
  • Kontakt
  • Villkor
  • Hitta Oss
  HikeHire

svenska|english

VANLIGA FRÅGOR

Om du har en fråga som inte besvaras nedan, tveka inte att höra av dig via vårat kontaktformulär eller via e-post så svarar vi så snart vi kan! 
  • Bokning
  • ​Betalning
  • Leverans
  • Returer av varor
  • Utrustningen
 

Bokning

  • Hur vet jag att min bokningsförfrågan har blivit mottagen?
Du får ett meddelande som bekräftar att vi tagit emot din förfrågan när du skickar in den.
​
  • Hur gör jag om jag vill komplettera eller ändra min bokning?
Det gör du enklast via e-post, uppge bokningsnummer och vad som skall ändras så ser vi till att det ordnas omgående.
​

 

Betalning

  • Är alla priser på hikehire.se inklusive moms?
Ja, och alla priser är i SEK.

  • Vilken betalningsmetod kan jag välja?
Hyrd utrustning betalas med swish, artiklar som köps i kategorin tillbehör betalas med kredit- eller betalkort via den säkra betaltjänstleverantören Stripe eller med PayPal.

  • När ska en hyra betalas?
Hyran betalas med swish när du har godkänt bokningsbekräftelsen för att slutföra och bekräfta bokningen.

 

Leverans

  • Levererar ni utanför Sverige?
​Nej
​
  • Vad kostar frakten?
Produkter i kategorin tillbehör och outlet är fraktfria. Kostnaden för frakt utav hyrd utrustning från 149:- och uppåt beroende på den sammanlagda vikten och volymen av utrustningen som hyrs, priset specificeras på bokningsbekräftelsen.

​
  • ​När får jag utrustningen och när ska den vara återlämnad?
​​​
Hemleverans med Budbee:

Utrustningen levereras senast kvällen datumet din hyra påbörjas (mellan 17-22, du kan själv välja en mer specifik tid via länk från Budbee, kostnad tillkommer från 19:-) men oftast har du möjlighet att välja att få utrustningen redan kvällen innan.

Vill du försäkra dig om att ha utrustningen kvällen innan behöver du boka en dag tidigare.

Returen ska ske senast kvällen då hyran avslutas.

Leverans till ombud med Postnord:

Utrustningen kan hämtas senast eftermiddagen datumet din hyra påbörjas men oftast kan utrustningen hämtas redan kvällen innan.

Vill du försäkra dig om att ha utrustningen kvällen innan behöver du boka en dag tidigare.

Returen ska lämnas in till ditt ombud senast kvällen då hyran avslutas.
  • Jag bor i närheten av Stockholm, kan jag hämta utrustningen direkt på plats?​
Absolut! Upphämtning är kostnadsfritt och möjligt i Haninge söder om Stockholm, Lodjurets Gata 298, 13664 Haninge. Hitta oss.

Utrustning kan hämtas och återlämnas dygnet runt, året runt.
​
  • Vad har ni för leveranstid av varor?
Produkter i kategorin tillbehör som vi har på lager skickar vi inom 24 timmar efter order och bör nå er inom 2-3 vardagar.
​
  • Hur vet jag när jag kan hämta min order hos mitt postombud?
När din order finns att hämta ut så skickar Postnord ett SMS till dig med information.
​
  • Hur lång tid har jag på mig att hämta mitt paket?
Ditt paket ligger kvar hos postombudet i 2 veckor. Efter den tiden så skickas ditt paket tillbaka till oss. Hämtas det inte ut så blir du debiterad 350:- för outlöst paket.
​
  • Vad händer om jag fått en leveransbekräftelse från HikeHire men ingen avisering från posten?
Du kan spåra din order via spårningsinformationen du får i samband med att ordern skickas. Kontakta oss om ordern verkar ha fastnat på vägen. Finns den på ditt utlämningsställe kan du hämta ut ordern med din legitimation och det kollinummer ordern har.
​
  • Vad gör jag om utrustningen är transportskadad vid ankomsten?
Först och främst säger du till om detta när du hämtar ut paketet på posten. Detta för att försändelsen ska kunna reklameras. När du gjort detta så kontaktar du oss så hjälper vi dig vidare.
 

Returer av varor

  • Jag vill göra ett återköp, hur gör jag?
Meddela returen till oss via mail, lägg produkten/produkterna i en förpackning, klistra returetiketten utanpå paketet och lämna in hos ett postombud.

  • Jag vill göra ett byte, hur gör jag?
Meddela bytet till oss via mail. Ange vilken produkt samt eventuell färg och storlek du önskar att byta till. Lämna in paketet hos ett postombud.

Det går även bra att byta till helt annan produkt så länge den kostar lika mycket eller mindre än den vara du ursprungligen beställt. Byter du till en vara med lägre pris kommer vi att kreditera mellanskillnaden.

Vi reserverar oss för att varan du önskar byta till kan vara slutsåld när vi mottar din retur. I det fallet häver vi köpet och krediterar summan för returen.​
​
  • Jag vill göra en reklamation, hur gör jag och vilka garantier har jag?
Finns det möjlighet att ta en bild på varan du vill reklamera, och på så sätt visa oss problemet så underlättar detta hanteringen av ditt ärende. Skicka bilden i ett mail till info@hikehire.se samt skriv vad det är som hänt och hur du har använt produkten/produkterna. När vi har mottagit informationen kommer vi att återkomma till dig hur vi går vidare i ärendet.
​
  • Jag har skickat tillbaka en vara och vill veta status, hur gör jag?
​Din retur hanteras så snart vi har mottagit den och i turordning som den har kommit in. Du kommer att få en bekräftelse per mail när vi har hanterat den.
 

Utrustningen

  • Hur ska utrustningen användas?
Hyrestagaren är själv ansvarig för att ha den kunskap som krävs för att hantera produkterna och vistas i de miljöer som utrustningen är gjorda för. Rätt produkt ersätter inte omdöme och riskmedvetenhet. I din bokningsbekräftelse bifogas pdf-manualer och annan relevant information för den utrustningen du hyrt, vi rekommenderar att du läser igenom materialet innan användning.

Placera aldrig utrustning nära en eld, tänk på att gnistor kan bäras av vinden.

De självuppblåsande liggunderlagen är endast avsedda för att användas inuti tältet ovanpå tältmarkduken eller i hammock.
​
  • ​I vilket skick är utrustningen som hyrs ut?
I mycket gott skick, den äldsta utrustningen som vi hyr ut är inköpt november 2018. Vi reser tälten och kontrollerar all utrustning noggrant, sovsäckarna vädras och sovsäckslakanen tvättas efter varje hyresperiod. Vi garanterar att tälten är nedpackade korrekt med alla tältstänger och pinnar.

  • ​Kan jag välja färg på ett tält?
​Ja, vi har tälten vi hyr ut tillgängliga i grönt, rött och sand. Lämna en kommentar i bokningsformuläret om du föredrar en färg så ordnar vi det om det tältet är ledigt.
​
  • Vad gör jag om utrustningen inte motsvarar förväntningarna?
​Finns det möjlighet att ta en bild på utrustningen, och på så sätt visa oss vad som inte motsvarar dina förväntningar så underlättar detta hanteringen av ditt ärende. Skicka bilden i ett mail till info@hikehire.se samt skriv vad det är som hänt och hur du har använt produkten/produkterna. När vi har mottagit informationen kommer vi att återkomma till dig om hur vi går vidare i ärendet.
​
  • Vad gör jag om utrustningen skulle skadas under min hyresperiod?
​Om utrustningen skulle skadas under hyresperioden så kontakta oss omgående så att vi så tidigt som möjligt kan bedöma reparations/ersättningsbehovet.
​

Support

​Dataskyddspolicy
Kontakt
Vanliga frågor
Villkor

varumärken

Hilleberg
​Haglöfs
​Light My Fire
​Primus
Therma-a-Rest

Hikehire

Org nr: 559169-4384
info@hikehire.se
08-55108202
Hitta oss